vrijdag 28 november 2008

Regen, regen en nog is regen.

We wilden even met jullie meededelen dat jullie niet de enige met slecht weer zijn. We zitten 'opgesloten' in huis, door hevige regenval. Voor het huis staan we tot onze knieen in het water en als we de straat op gaan zou het tot onze middel komen. We hebben erg te doen met de mensen die in de sloppen of op de straat wonen, want die hebben nu geen poot om op te staan. De jongens hebben al 3 dagen vrij van school en ook de jongens van Royapuram verblijven bij ons, omdat het bij hen lekt. Helaas houd het nog steeds niet op met regenen, maar we hopen dat het zo snel mogelijk over is!

Daarnaast nog even over de bombardementen in Mumbai. Waarschijnlijk hebben een aantal van jullie wel gehoord dat er verschillende terroristische aanslagen geweest zijn daar en er veel doden en gewonden gevallen zijn. Het effect voor Chennai is naar ons idee klein. Het stond op de voorpagina van de krant en het komt uiteraard uitgebreid in het nieuws, maar de stafleden hier lijken zich er weinig zorgen over te maken, dus dit proberen wij dan ook maar niet te doen. Een aantal van onze jongens hebben wel aangegeven dat ze bang zijn dat het ook in Chennai zal gebeuren, maar gelukkig zitten we er een heel eind vandaan!

Hieronder een paar foto's van de waterschade rond ons huis:




6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo !

Fijn om weer van jullie te horen, ik hoorde het van de terroristische aanslagen in India. Dus ik dacht, oké ehm hopelijk is dit niet waar Lotte&Yara zitten. Aangezien mijn geografische kennis ontzettend klein is, kon ik het ook niet even checken ofzo. Maar fijn om dus van jullie te horen dat het niet dichtbij is enzo. Yara, nog gefeliciteerd ! Fijn dat je van je verjaardag een feest hebt kunnen maken voor de jongens. En Lot, ik moet toch zeggen dat ik je mis. Vooral als ik sta te dansen in Splotsz, ja met de feestjes hoor jij ook met een ontzettende lach op je gezicht tussen alle mensen door te huppelen :)

Jullie zitten al op de helft, dan gaat de tijd snel. Geniet van ieder moment, it's once in a lifetime. Ofzo ;)

Nouja, laat ik maar weer stoppen. Ik hoop snel weer van jullie te horen !

Liefs, Nikki.

PS: wat een superfoto's bij Goa !
PPS: Lekker zo'n drol aan je voet lot !

Anoniem zei

Hoi Lotte en Yara,

En wij hier klagen als het een beetje hard regent! Zullen we dus noooooit meer doen! Lotte, bedankt voor het bellen op de verjaardag van Jasmijn (2x!), ze vond het erg leuk. En op zaterdag nog een x, tijdens het gezellige Sinterklaas-vieren-bij-oma. Ze hebben je wel gemist hoor, de meiden, maar Cindy vonden ze ook erg lief (en Anouk, die kwam later).
Heel leuk om jullie ervaringen te lezen op de site, ook al horen we natuurlijk e.e.a. via je moeder, maar dat is toch anders. En de foto's niet te vergeten, Goa is echt gaaf!
Succes met alles wat jullie nog gaan doen, hopelijk wordt het snel droog, tot volgend jaar.

Dikke X van ons vieren (maar vooral van Jasmijn en Myrthe).

Anoniem zei

Hey lotte!
Echt leuk om al die verhalen te lezen! vind het heel stoer wat jij en Yara daar allemaal doen! hands up.
Heb je wel gemist hoor bij Sinterklaas, had niemand om mee te strijden voor de prachtige ballerina met lipglosjes die Anouk in het spel had gebracht..

Nog veel plezier daar!

Marjanne zei

Ha Lieve meiden,

Dat zijn mooie foto's van de jullie in de bergen, ik kijk nu al uit naar de rest. Stuur ze maar snel door. Yara, je krijgt de groeten van Kobus, hij wil graag weten hoe het met je is.

Dikke kus, mam

Anoniem zei

Hallo!

Lekker weertje zeg, wij hebben geen klagen hier als ik de foto's zo eens bekijk! Balen he dat je dan de deur niet eens uit kan! Maar zo te lezen vermaken jullie je nog prima, bedankt voor jullie kaartje trouwens, leuk!
Vanuit het koude (maar wel droge) nederland hele fijne feestdagen met de jongens en tot in 2009!

groetjes Leonore (SAMEN)

Anoniem zei

Hi Meiden!!!

Shame on me, shame on me! mijn oprechte excuses dat ik nog niet eerder een berichtje heb 8er gelaten. Zelfs niet op jullie verjaardagen!! En dat ik vergeten was te bellen vanuit montpellier...kortom ik ben een ' kata ponne' Ik heb net jullie laatste 2 berichtjes gelezen (de resthad ik al gelezen hoor!) en dan nu een reactie! Ik vind het echt geweldig om te lezen hoe jullie het allemaal ervaren en vooral hoe jullie je vol positivisme voor de kids inzetten. Leuke dingen hebben jullei ook gedaan met de kids! Ja het zwembad en de bios zijn altijd toppers! Hoe staat het met het Tamil? Al wat woordenschat opgedaan? Als je trouwens nog eens zoveel last hebt van 'race'..daar hebben ze bij de dokters daar ook een paardenmiddel voor, maar geloof me...het tegenovergestelde wil je ook niet;)...nou meiden, geniet noig van jullei laatste maand + een beetje. En ik ga echt uiters mn best doen om (als ik dalijk na 4 maanden eindelijk internet heb (Belgie is ook bijzonder traag...)) binnen no-time op jullie leuke berichtjes te reageren!! Heel veel leuke momenten toegewenst en fijne kerst en nieuwjaar. Die gaan sowieso ook fantastisch worden!!

XXX linda (commissie samen)